Handelsbetingelser

 

HANDELSBETINGELSER

Garnlageret Aarhus
Rosenkrantzgade 31
DK-8000 Århus C
Telefon: +45 8619 6034
E-mail: 
garnlageret@gmail.com
CVR: 31 10 99 06

 

SALGS- OG LEVERINGSBETINGELSER

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Garnlageret Århus. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og Garnlageret Århus.

LEVERINGSTIDSPUNKT OG TRANSPORT

Levering af varer anses for sket, når kunden har fået varen udleveret. Bestilling sendes enten med Postnord eller GLS, hvis ikke andet er aftalt særskilt mellem køber og Garnlageret Århus. Dette betyder at varerne sendes indenfor 48 timer. Levering på købers adresse i Danmark, vil derfor normalt ske indenfor 5 hverdage med Postnord. Hvis du vælger levering med GLS til nærmeste pakkeshop kan du forvente levering 1-3 hverdage, hvis du bestiller inden kl 12.00 på hverdage.

PRIS OG BETALING

I Garnlageret Århus har du mulighed for at betale med Dankort, Visa/Dankort, Mastercard og Paypal. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. Du kan også betale via bankoverførsel, bemærk at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen. Alle priser hos Garnlageret Århus - på web-adressen er i DKK og inkl. moms, men ekskl. porto/fragt. Porto og fragt (det vil sige leveringsgebyret) er for tiden 60,00 kr. ved levering med Postnord til hjemadressen i Danmark, eller 41,- kr. for levering med GLS til nærmeste pakkeshop i Danmark.
Gældende til udlandet: Betaling finder sted ud fra Post
Nords gældende rater.

 

 

 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til garnlageret@gmail.com eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

Garnlageret Århus

Rosenkrantzgade 31
DK-8000 Århus C

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har
reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

Garnlageret Århus

Rosenkrantzgade 31
DK-8000 Århus C

 

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Betalingsoplysninger til Bambora, krypterede via en sikker forbindelse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Garnlageret Århus V/ Lene Elsborg Hedegaard og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige er Garnlageret Århus V/ Lene Elsborg Hedegaard

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: garnlageret@gmail.com

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte garnlageret@gmail.com. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk
  

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 01-07-19

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

garnlageret-aarhus.dk

Rosenkrantzgade 31

DK-8000 Århus C

Telefon: +45 8619 6034

E-mail: garnlageret@gmail.com

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)